چگونگی مدیریت حساب هزینه‌ها و درآمدها

مدیریت هزینه و درآمد در نرم افزار حسابداری چند ارزی ، نرم افزار صادرات و واردات مخصوص بازرگانی

هزینه‌ها و درآمدها از طریق چندین عملیات مختلف کنترل و مدیریت می‌شوند. برای هر عنوان هزینه یا درآمد چهار گردش و مانده حساب ریالی و ارزی در نظر گرفته شده است. فهرست عناوین هزینه و درآمد مانند سایر سرفصل‌های تفصیلی برنامه دارای دفتر مخصوص و فهرست مخصوص خود هستند. بنابراین کاربران به راحتی قادر خواهند بود با چند کلیک به صورت کلی عملکرد هزینه‌ها و درآمدها یا جزئیات گردش ریز آنها دست پیدا کنند. ارزش دفتری هزینه‌ها و درآمدها به همراه حساب‌های چهارگانه ارزی به‌صورت جداگانه‌ در هر لحظه قابل تهیه است. هنگام تعریف عناوین هزینه و درآمد می‌توان دوره پرداخت آنها را مشخص کرد تا در زمان سررسید در صفحه اول برنامه، اطلاع‌رسانی شود.

 

تعریف عنوان هزینه در برنامه چندارزی ارزیسافت

تعریف عنوان هزینه در برنامه چندارزی ارزیسافت

 

درآمدهای برنامه از طریق دریافت انواع وجه نقدی، بانکی، چک و برات قابل دریافت است. این درآمدها می‌توانند مرجوع شوند و در وضعیت حسابداری آنها لحاظ شود. یک درآمد را می‌توان به‌صورت درآمد دریافتنی به حساب بدهکاری شخص وارد کرد. بنابراین شخص بدهکار شده و درآمد بستانکار می‌شود و تا زمان تسویه حساب با شخص وضعیت مانده حساب وی درحالت بدهکاری می‌ماند. همچنین می‌توان کالاهایی را به عنوان درآمد جنسی وارد سیستم کرد. طرف حساب درآمد در اینجا کالا است. این درآمدها نیز در قالب جنسی قابل مرجوع‌شدن هستند. هزینه‌ها نیز هم به‌صورت پرداخت انواع وجه و هم به‌صورت جنسی ثبت و مدیریت می‌شوند. فرایند هزینه‌های پرداختنی مستقیما با شخص در ارتباط است و به زیر حساب بستانکاری شخص وارد می‌شود.

 

فاکتور درآمد دریافتنی نرم افزار ارزیسافت

فاکتور درآمد دریافتنی نرم افزار ارزیسافت

 

دفتر حساب درآمدها و هزینه‌ها نیز همانند دیگر بخش‌ها، امکان تهیه گزارشات دلخواه متعدد را به کاربران می‌دهد. گزارشات صورت هزینه‌های جنسی،‌ صورت هزینه‌های غیرجنسی، صورت تخفیفات پرداختی، صورت مرجوعی‌های هزینه و صورت هزینه‌های بانکی عناوینی هستند که در دفتر حساب هزینه‌ها وجود دارند. همچنین گزارشات صورت درآمدهای جنسی، صورت درآمدهای غیرجنسی، صورت تخفیفات دریافتی، صورت مرجوعی‌های درآمد، صورت درآمدهای بانکی و صورت درآمدهای تقسیط عناوین پیش‌فرض دفتر حساب درآمدها است. به‌راحتی و با چند کلیک می‌توان انواع گزارش کاربردی و دلخواه را با توجه به گزینه‌های دردسترس دفاتر حسابداری، تهیه و ارایه نمود.

 

فهرست اسناد بخش هزینه و درآمد

فهرست اسناد بخش هزینه و درآمد

 

فهرست‌های همه‌ی بخش‌های برنامه به‌صورت تفکیک‌شده و یکجا آورده شده است تا دسترسی به آنها به‌سرعت انجام شود. همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، به‌راحتی می‌توان با چند کلیک مثلا فاکتورهای هزینه نقدی ریالی، دلاری، یورویی یا درهمی را مشاهده کرد. هر فهرست سه یا پنج بخش دارد که در بخش اول، صورت کلی فاکتورها ارایه می‌شود. در بخش دوم جزئیات ریز اجناس موجود در فاکتور و در بخش‌های بعدی جزئیات ریز وجوه دریافتی و پرداختی آن مشخص می‌شود. در بخش‌ نهایی فهرست فایل‌های پیوست‌شده به فاکتورهای هزینه و درآمد ارایه می‌شود. این فایل‌های می‌تواند تصویر انواع اسناد و قبوض رسمی باشد.

 

برچسب‌ها‌: ،،،،
نوشته‌ی قبلی
چک و بانک در نرم‌افزار حسابداری چند ارزی
نوشته‌ی بعدی
کنترل حساب‌های سهامداران
فهرست